- ay tenli kadın.

#1
İzmir'e aşık bir genç kızın günlüğü.

Ben hep İzmir derim. Sevgim İzmir'indir. İzmir huzurdur,huydur ben de. Bazen çok bunalıyorum. Hiç olmayacakmış hissine kapılıyorum ama sonra öyle değil diyorum kendime. Ben bugün bir farklı inandım. Ben bugün çok farklı inandım gerçekten. Güneş'e farklı baktım. Göğe bakalım dedim kendime. Ama artık güzel günler gelse ya,göğe bak göğe bak nereye kadar dediğim de oldu. İzmir'e gidene kadar gökyüzüyle nefes alıcam. Bu zamana kadar öyle yaptım. Gökyüzü gibi oldu İzmir ben de. Kendimi İzmirden ayrı düşünemiyorum. Ve ben inanıyorum. Önümüzdeki günler haftaları,haftalar ayları kovalayacak ve sonunda güzel şeyler olucak. Minicik bir hüzün geçmiyo değil içimden. Ama inanıyorum. Sonunda gidicem İzmir'e ben. Kulağımda İzmir şarkımla. Hep ağlayarak dinlediğim ve eşlik ettiğim şarkıma gülerek eşlik edicem. Benim hikayem başlayacak çok yakında. Çok güçlü bir kız olucam ben. Şuan olduğumdan daha güçlü. İnanırsan her şey mümkün. İnanıyorum,inanıyorum,inanıyorum.Ve sen hep kal istiyorum günlük. Üzülsem de kal,sevinsem de. Ve sen şahit ol İzmir'e gidişime.

Vapurdan sarkıtılan ayaklar,çocukluğuydu İzmir'in.

İlginizi Çekebilir


#2
Ama öyle olmayacak.
Öyle olmasını çok istiyosun. Ama olmayacak işte. Kimse sonsuza kadar kalmıyo dünyada. Gerek yok kırmaya. Senin gibi olmıycam ben. Sana rağmen olmıycam. Çok güçlü bi kız olucam ben. Görüceksin. Sen gördüğünde ben olmıycam. Çok geç olduğunu farkedeceksin. Geç. Şimdiden geç. Çok geç. Değmezsin. Şu satırlarımın hiçbirine. Ama yazıyorum. Unutmamak için yazıyorum. Üzüldüğüm için değil. Unutmamak için yazıyorum. Kırıldığım için değil. Unutmamak için yazıyorum. Beni kıramazsın sen. Yoksun ben de. Yoksun içimde. Hiçbir hücremde. Yoksun kalbimde. Hiçbir odasında. Yoksun ruhumda. Olamazsın da. Haketmiyosun. Nokta kadar bile. Yoksun işte. Olmayacaksın. Olmadığını farkettiğinde ne hissettiğinde umrumda olmayacak. Sahi sen hissedebilir misin? O kalp var mı sen de? Sadece kan pompalıyo işte. O da boşuna. Boş. Sadece üzmek,kırmak için varsın sen. Ama üzülmüyorum. Çok güçlü olucam ben. Görüceksin. O günler de gelecek. Benim hikayem başlayacak. Her satırını ben yazıcam. Ve sen noktasında dahi olmayacaksın.


#3
Sustum. Sustu. Sustuk.
Susmak en güzeliymiş. Bağırmak isterken bile yutup susmak. Sadece gökyüzüne bak. Bir yıldız seç. Nolursa olsun parla küçük yıldız.


#4
Uyumadım. Tüm gece boyunca umutlar biriktirdim içimde. Kalbimin dibindeki hüznüne, sevgini karıştırdım yine. Penceremin camına yağmur damlaları vurdukça, gülümsedim. Sonra gökyüzüne baktım. Ellerimi uzattım, yağmur damlalarına. Gök gürledi ama korkmadım. Güneşli günler gördüm avuçlarımda. Avuçlarıma düşen her yağmur damlasında, ayrı anılarım var şimdi. Yaşanmayı bekliyor hepsi. Gece boyunca biriken umutlarım gülümsetti beni. Unutmuşum meğer, hep sana inandığımı. Sonra içimin her karesine, sevgin bulaştı. Yaralarıma merhem olmuştun hep unuttun mu? İyileşiyorum sevginle. Fısıldıyorsun içime, "Bekliyorum, geleceksin." diye.


#5
Bayram gezmelerini sevmiyorum.
Ananemlere gitmesem kırılacak, gitsem sinir olucam. Of Allahım.
Ama galiba gidicem. Evde de Emin yokken sıkılıyorum.
İki ucu değil kaç ucu boklu değnek belli değil.


#6
Ne düşünsem oldu yine. Yine ve yine. Gitsem sinir olucam demiştim ya, siniri geç kavga bile ettim. Hepsi benim üstüme geldi yine de susmadım. Kötüyüm. Çünkü annem üzgün. Ne desem bilemiyorum İzmir. O an dünya yıkılmıştı sanki. Öyle kötü oldum ki. İnsanların ne kadar nankör olduklarını bir kez daha gördüm. Yaptığın iyiliklerin bir çırpıda silinebildiğini gördüm. Ama affetmiycem. Bi kere demiştim sana. Affetmeyeceğim insanlarla dolu hayatıma susarak ve hissizleşerek devam ediyorum diye. Artık susmuyorum.


#7
Bugün daha iyiyim. Elfoşlara gittik. Dürdane teyze yoktu ama kahve falan içtik. İyi geldi. Gerizekalılardan haber aldım. İnsan o yalanları söylerken kendinden utanır biraz. Allah görüyo ya amaan. Birde Kutsalla konuşuyoruz. Kaç sene önce görüşmüştük en son. Ayarlayıp görüşelim diyo. Çok iyi olur. Özlemişim lan kızı resmen. Kardeşi bile 17 olmuş. Yaşlandık artık diyo. Daha 20 olcam ben beee. Öyle yani. Allahım artık güzel şeyler olsun.


#8
Tabii ki Ağustos'un güzel ve iyi gelmesini beklemiyorum. Evet tabi. Tabi canım. Yani herhalde. Ne haddime öyle bir şey beklemek. Peh. Artık sonlardayım.


#9
Badem'in bebeleri artık yok.
Melek oldular İzmir..


#10
Ne kadar kötü bi ruh hali içinde olsam da gelmek istedim. Çünkü bugün benim, bizim, İzmir'imin bayramı, kurtuluşu. İçimde öyle bir coşku var ki, çok mutluyum. Sanki doğum günüm bugünmüş gibi. Varoluş sebebim, en sevdiğim, canımın taa içi, İzmir'im kurtuluşun kutlu olsun. Seni çok seviyorum İzmir. İyi ki varsın İzmir.

İzmir'in dağlarında çiçekler açar. 
Altın güneş orda sırmalar saçar. 
Bozulmuş düşmanlar yel gibi kaçar. 
Yaşa Mustafa Kemal Paşa,yaşa; 
Adın yazılacak mücevher taşa.

İzmir'in dağlarında oturdum kaldım 
Şehit olanları deftere yazdım. 
Öksüz yavruları bağrıma bastım. 
Kader böyle imiş ey garip ana 
Kanım feda olsun güzel vatana 

Türk oğluyum ben ölmek isterim. 
Toprak diken olsa yatağım yerim. 
Allahından utansın dönenler geri 
Yaşa Mustafa Kemal Paşa,yaşa 
Adın yazılacak mücevher taşa!


#11
Canım yanıyor. Parmaklıklara bakıyorum. Bulutlar gözyaşlarımı silemiyor. Silmiyor. Hiç geçmiyor. Ve insanın canına tak ettiği zamanlar da olmuyor değil. Hele zaman her şeyin ilacı diyenler, kendinizi kandırmayın. Zaman hiçbir şeyin ilacı değil. Acı hep aynı.


#12
sabah oluyor artık. hüznün en koyu anları bunlar.
biraz daha dayan. güneş ışıklarını bir saçsın hüzün dağılacak.
akşam olunca o hüzün çöküyor içine biliyorum. sızlıyor.
yalnızlığın dibini sıyırıyorsun.


#13
Tam da bugün her şey bitti.
Tam da bugün herkese güvenmemem gerektiğini öğrendim.
Tam da bugün dibini görmediğin denizde yüzmeye çalışmanın sadece sana zararı olduğunu gördüm.
Tam da bugün duygularımı öldürdüm. Hatta oturdum helvasını yaptım yedim.
Tam da bugün bazı şeyleri geride bırakmam gerektiğini anladım.
Tam da bugün hala çocuk yanımın ağır bastığını ama insanların içindeki çocuğu öldürdüğünü gördüm. Cenazelerinde bulundum belki de.
Tam da bugün her şey sıfırlandı.
Ve tam da bugün ben değiştim.
Artık eski ayşenur yok.
Eski ayşenura hoş çakal diyorum,
tam da bugün.


#14
Bir ölüm ancak bu kadar ölümsüz olabilirdi. Saygı, sevgi ve minnetle anıyoruz. 193∞ #10Kasım


#15
yine sabahı görüyorum.
her yeni gün dünün aynısı. boşa geçen bi ömür.
karanlığa gömülüp yok olmak istiyorum şu an.
ama sonra aklıma geliyo
ya evet ben bugün ders çalışcam
ben bugün adım atıcam
evet ben bugün
gömülemem karanlığa.
ya da belki
sadece birkaç saatliğine
uyumadan önce
yalnız seni düşündüğüm zaman diliminde
ah bi kaybolsam
kimseler bulamasa
çok değil be
biraz
dinlensem
ah
izmir!
...


#16
Tarihi not:

Saat kulesi, ben, kollarımı açmışım, sarılmışım izmir'e.
Böyle bi fotoğrafım olacak, ölmeden.

02.53


#17
güzel hayallerim var aslında, senelerdir gerçek olmasını beklediğim.
farkettim ki,
hala hayal kuruyorum ben. yani tam olarak hayal de değil.
sanki gerçek olacağından eminim, öyle bir şey.
yüzümü gülümseten.
soğuk bir kış günü mesela ama öyle değil,orada.
yani kalbimde.
değil.


#18
ben de cemal süreya gibi, uçak biletinin üstündeki izmir kelimesine
sevgiyle bakmak istiyorum.
şu gün gelsin artık. çünkü ben gerçekten sabırsızım artık.

Ama izmir…
İzmir’de hayat beklenmez,
Kovalanmaz da.
O zaten sizinle beraberdir.
Ufkun ötesini muştulayan bir deniz vardır.
Mutlulukla dolu,
Sakin bir sevişmenin tadındadır körfez.
Körfez vapurlarının sakin gidişinde hırslarınız yok olur,
Kovalamayı bırakırsınız,
Hatta martılara gevrek atacak kadar iyilikle dolarsınız.
Ne varsa bu şehirde,
Bayatlamış vapur çayı bile nektar olur!..
Hafta sonları denize doğru bir göç başlar.
’Ey hayat, biz çeşme’ye gidiyoruz, sen de arkadan gel.’
Der izmirliler muzipçe
Ve ne gariptir ki hayat,
Uslu bir çocuk gibi onların peşinden gider.
Ne garip,
Uçak biletinin üzerinde adımın hemen yanında yazan “izmir”.
Harflerine sevgiyle bakıyorum.
Sabırsızım, sevgilisine kavuşacak aşıklar kadar.

-Cemal süreya.



#19
Aklına geldi.
Burnunun ucu sızladı.
Gözlerin doldu.
Kollarını birleştirdin.
Dizlerini karnına çektin.
Başını eğdin.
Ve, ağlamaya başladın.


#20
Bir süre sonra insanlar pek de umrunda olmuyor. Kimseyi değiştirmeye çalışmıyorsun. Kimin ne yaptığını umursamıyorsun.
Yorulunca kendi kabuğuna çekilip o küçük dünyanda yalnız yaşamayı öğreniyorsun.
Anlık mutluluklar yaşayıp, derin hüzünleri tek başına atlatmayı öğrendiğin vakit kimseye ihtiyacın olmuyor.
Siz buna yalnızlık diyorsunuz, bense huzur…




Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Forum

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sitemiz bir paylaşım sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir, bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
Herhangi bir konuda (şikayet, eleştiri, öneri, vb.) bizimle iletişime geçmek için tıklayın.
-

2005-2020 Tatliaskim.com

Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 06:56 .