ArtCenter'dan 4. sergi!
Kayıt ol Yardım Ajanda Skorlu Flash Oyunlar Tatlı Portal Konuları Okundu Kabul Et
Cevapla
Seçenekler
Alt 29-01-2013, 16:32 #1

Forsaken.

eyvallah.

ArtCenter'dan 4. sergi!



ArtCenter'dan 4. sergi!

Türkiye’de genç sanatçılara yönelik ilk çağdaş sanat atölye programı olan ArtCenter/İstanbul dördüncü sergisiyle sanatseverlerle buluştu.

  • inShare
Yorum: 0
ArtCenter'dan 4. sergi!

“Söylenmemiş Yazılmamış: Dördüncü Sergi”, dokuz genç sanatçının ArtCenter/İstanbul’da ürettikleri yeni medya, heykel, video, fotoğraf ve resim teknikleriyle ürettikleri, daha önce sergilenmemiş olan işlerini izleyicilere sunuyor. Küratörlüğünü Dr. Necmi Sönmez’in üstlendiği sergi 6 Mart’a kadar Borusan Müzik Evi’nde ziyaret edilebilir.

24 Ocak 2013, İstanbul -- Borusan Kültür Sanat çatısı altında faaliyet gösteren ArtCenter/İstanbul sanatçılarının yeni işlerinin yer aldığı “Söylenmemiş Yazılmamış: Dördüncü Sergi, ünlü şair Edip Cansever'in bir dizesinden çıkış alarak çağdaş sanatın güncel portresini farklı sorgulamalarla izleyiciye sunuyor. . Tematik bir grup sergisinden çok, sanatçıların üretmiş oldukları en yeni işleri gün ışığına çıkarmayı hedefleyen “Söylenmemiş Yazılmamış: Dördüncü Sergi”de, çoğulcu bir estetik yaklaşımı gözler önüne seriliyor. Sergide yer alan çalışmalar arasında, deneysel eğilimlere sahip olan video ve ses yerleştirmelerinin yanı sıra dijital ve sanal ortama ait tekniklerle üretilmiş olan farklı işler dikkati çekiyor. Sanatçılar, güncel yaşama farklı metaforlarla eğilirken keskin gözlemlerini soyutlama, ironi ve kara mizah aracılığıyla ele alıyorlar.

SERGİDEN:

Yaklaşımını insanlarınduygu dünyalarını ortaya çıkarmak üzerine kuran Aliye Arslan, koyu renklerin hâkim olduğu İsimsiz adlı yapıtında, insan yüzünü resimsel araştırmalarının başlangıcı olarak ele alıyor ve her zaman büyülü bir renk olan siyahın en ince nüanslarını kullanıyor.

Aksel Zeydan Göz, sergide yer alan Bakış Açısı ve Karanlıkta Su Sesi adlı
iki video yerleştirmesinde, Ahmet Hamdi Tanpınar’ın aynı adlı romanından esinlendiği “huzur” kavramı çerçevesinde bireyin yarattığı ritmi iki farklı açıdan animatif bir resimleme ile seyirciye aktarıyor.

Asena Hayal’in video çalışması Kayıp Özgürlük, Google Translate gibi evrensel bir araç üzerinden çeviri kavramını sorguluyor. Özgürlük kelimesinin anlam kaybına uğramasıyla tesadüfen ortaya çıkmış ve kendisini olumlamayan bir ifade olan ''hayır'' kelimesi çeviride anlam kaybı üzerinden kültürlerarası ''özgürlük'' meselesindeki anlayış farklılığına (kaybına) bir göndermede bulunuyor.

Diziler halinde geliştirdiği çalışmalarında, kitle iletişim araçlarının olanaklarıyla gündeme gelen farklı sosyal, politik ve ekonomik olguları, neden-sonuç ilişkilerine bağlı bakış açılarıyla inceleyen Berkay Tuncay, sürmekte olan “Feelings and Anxieties of Ordinary Netizens*” projesinden işleriyle duygu ve düşüncelerini internet ortamının olanaklarıyla dışavuran kitlelerin algı dünyası üzerine yoğunlaşıyor.

*netizen: İnternet vatandaşı. İnternet'i düşüncelerini, tartışma ve seçimler yoluyla dile getirmek üzere kullanan kişi.
Meltem Sırtıkara, Seni Takipteyim isimli kâğıt işinde kadın-erkek ilişkilerini, iletişimsizliği ve yabancılaşmayı kendine özgü dikiş tekniği ve sanatsal dille ifade ediyor. Sırtıkara’nın giyime olan ilgisi, giyime “kimlik” ifadesi açısından atfedilen önem ile bağlantılı.

Çalışmalarında çoğunlukla kolaj tekniğinden faydalanan Özge Enginöz’ün Yitirilene Ağıt adlı yapıtı, toplumsal normları ve ilişkileri kimlikler üzerinden sorguluyor. Kolajı heykel üzerinden de değerlendiren Enginöz, tuvalde yansıttığı hayali karakterleri bu kez karşımıza üç boyutlu olarak çıkarıyor. Eserlerindeki başsız figürler otoritenin yokluğuna işaret ediyor.

Serenay Özen’in I Felt, Then I fell adlı yapıtı, aile ve aile içi güç ilişkilerine odaklanarak toplumsal cinsiyet kavramını vurguluyor. Çoğunluktan olma durumu, kadın sanatçı olma mücadelesi gibi durumlara değinen Özen, kültürel ve toplumsal öğelerin kendi bedenimiz ve kimliğimiz üzerinde yarattığı etkileri ele alıyor.

Pink is not Dead adlı işiyle sergide yer alan Volkan Yıldırmaz, çalışmalarında hem figüratif hem de soyut öğeleri kullanıyor. Yarattığı renk kombinasyonlarında sıcak ve soğuk tonların bir araya gelmesiyle farklı algıların kapılarını aralayan sanatçı “anlatımını” dışavurumcu üslubun olanakları çerçevesinde şekillendiriyor.

Niteliklerine göre 16x16 birim alana haritalanmış 256 adet gradyan ve izdüşümü adlı çalışmasıyla sergide yer alan Yağız Özgen’in tuval çalışmaları, ilk bakışta soyut resim gibi görünseler de gerçekte “resim ötesine geçme” olarak nitelendirilebilecek araştırmaların sonuçlarını ortaya çıkarıyor.

Güzel sanatlar eğitimi aldıktan sonra araştırmalarına devam etmek isteyen genç sanatçılara Beyoğlu’nda bir atölye olanağı sunulan ArtCenter/İstanbul, bünyesinde üretilen çalışmaları her yıl sergileyerek İstanbul’da çağdaş sanat üretimini teşvik ediyor. ArtCenter/ İstanbul projesiyle bugüne dek 33 genç sanatçıya destek verildi ve programda yer alan sanatçıların eserleri dört karma sergiyle sanatseverlerle buluştu.

Aliye Arslan, Aksel Zeydan Göz, Asena Hayal, Berkay Tuncay, Meltem Sırtıkara, Özge Enginöz,
Serenay Özen, Volkan Yıldırmaz ve Yağız Özgen’in “söylenmemiş yazılmamış” işleri 24 Ocak–6 Mart 2013 tarihleri arasında pazar ve pazartesi hariç her gün 11.00–19.00 saatleri arasında Borusan Müzik Evi’nde görülebilir.



Benzer Konular

Görüntüleme:203, Cevaplar:0

İlginizi Çekebilir >
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler





Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 19:42 .